نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ماشین ظرفشویی ال جی روشن نمی شود؟

فهرست مطالب

هرگز زمان خوبی برای توقف کار ماشین ظرفشویی ال جی نیست. البته این مشکل زمانی به وجود می آید که دستگاه پر از ظروف کثیف یا در وسط بازسازی آشپزخانه باشد. قبل از تماس با یک لوله کش یا متخصص تعمیر لوازم خانگی، مدتی برای عیب یابی آن وقت بگذارید. شاید این یک راه حل آسان باشد که بتوانید به تنهایی با آن مقابله کنید، یا ممکن است لازم باشد با یک حرفه ای تماس بگیرید. در هر صورت، اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما روشن نمی شود، ایده خوبی است که قبل از تصمیم گیری در مورد راه حل، یک بررسی اساسی انجام دهید.

چرا ماشین ظرفشویی ال جی روشن نمی شود؟

اگرچه برخی از تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی ممکن است نیاز به جداسازی دستگاه برای تست و تعویض قطعات داشته باشد، اما بسیاری از مشکلات رایج اینطور نیست. ابتدا با بررسی راه حل های ساده تر و کم تهاجمی، عیب یابی را شروع کنید. پس از از بین بردن امکان رفع مشکلات آسان، اگر ماشین ظرفشویی ال جی هنوز روشن نمی شود، باید کمی عمیق تر حفاری کنید.

  1. منبع تغذیه را بررسی کنید

اگر ماشین ظرفشویی ال جی اصلاً کاری انجام نمی دهد، مشکل می تواند منبع تغذیه باشد. کلید مدار را چک کنید. اگر خاموش شده است، سوئیچ را به حالت “خاموش” برگردانید و دوباره آن را روشن کنید. اگر مدار قطع نشده است، مطمئن شوید که دستگاه به درستی به پریز برق وصل شده است. ممکن است لازم باشد دستگاه را از زیر پیشخوان بیرون بیاورید. قبل از حرکت دادن دستگاه، گیره های نگهدارنده زیر پیشخوان را که آن را در جای خود نگه می دارند جدا کنید.

  1. چفت درب را بازرسی کنید

هنگامی که قفل در بسته نمی شود، یک سوئیچ از روشن شدن ماشین ظرفشویی ال جی جلوگیری می کند. هنگامی که در را می بندید به صدای کلیک کردن در محل خود گوش دهید. با بسته بودن در، درب را بکشید تا مطمئن شوید که آیا بسته شده است یا خیر. هر دو طرف قفل را از نظر هر چیزی که ممکن است مانع درگیر شدن صحیح آن شود و همچنین قطعات شکسته را بررسی کنید. اگر قفل شکسته باشد، ممکن است سوئیچ نیز خراب باشد.

  1. قفل ایمنی کودک را بررسی کنید

اکثر ماشین‌های ظرفشویی ال جی دارای ویژگی قفل کودک هستند تا از باز کردن دستگاه توسط بچه‌ها یا تغییر تنظیمات چرخه جلوگیری کند. در بسیاری از موارد، وقتی قفل کودک درگیر است، دستگاه کار نمی کند. معمولاً با فشردن یک دکمه به مدت سه ثانیه یا چیزی شبیه به آن، قفل را می توان فعال و غیرفعال کرد. اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما کار نمی کند و در باز نمی شود، دستورالعمل سازنده قفل ایمنی کودک را بررسی کنید.

  1. ماشین ظرفشویی ال جی را ریست کنید

اگر چرخه شستشو را قطع کرده اید و اکنون ماشین ظرفشویی ال جی دوباره راه اندازی نمی شود، ممکن است بین چرخه ها گیر کرده باشد. گاهی اوقات وقتی این اتفاق می‌افتد چراغ‌ها چشمک می‌زنند، گاهی اوقات هیچ اتفاقی نمی‌افتد. برق را خاموش کنید و دوباره روشن کنید. اگر کار نکرد، دستورالعمل های سازنده را برای تنظیم مجدد ماشین ظرفشویی ال جی بررسی کنید. ممکن است مجبور شوید دکمه استارت را فشار داده و نگه دارید، یا دستگاه را برای یک یا دو دقیقه از برق بکشید. پس از تنظیم مجدد، می توانید چرخه شستشوی جدیدی را شروع کنید.

  1. قبل از جدا کردن ماشین ظرفشویی ال جی برق را خاموش کنید

گاهی اوقات قطعات داخلی خراب می شوند و نیاز به تعویض دارند. اگر شما یک ماشین ظرفشویی ال جی باتجربه هستید، ممکن است بتوانید ماشین ظرفشویی ال جی خراب را خودتان تعمیر کنید، اما قبل از باز کردن ماشین برای کار روی آن، حتما آن را از منبع برق جدا کنید. برای تست قطعات داخلی از مولتی متر استفاده کنید. نمودار سیم کشی مدل ماشین ظرفشویی ال جی خود را تهیه کنید تا مطمئن شوید که پایانه های صحیح را تست می کنید.

  1. سوئیچ درب را تست کنید

پانل درب داخلی را بردارید تا به مجموعه چفت درب در بالای درب دسترسی داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که گیره سوئیچ گیره در را هنگامی که در مجموعه چفت قرار می گیرد درگیر می کند. اگر به نظر می رسد که همه به درستی کار می کنند، از یک مولتی متر برای تست تداوم سوئیچ ها استفاده کنید. با تنظیم مولتی متر روی Rx1، پروب ها را به پایانه های سوئیچ لمس کنید. قرائت باید در یا نزدیک به صفر باشد. اگر خوانش شما متفاوت است، مجموعه قفل در را تعویض کنید.

  1. تایمر را تست کنید

تایمر ماشین ظرفشویی ال جی زمان شروع و توقف چرخه شستشو را کنترل می کند. اغلب در صفحه کنترل یافت می شود، اما در برخی مدل ها می تواند در پشت صفحه ضربه پایین نیز قرار گیرد. به نمودار سیم کشی خود مراجعه کنید که کدام مخاطبین را آزمایش کنید. با تنظیم مولتی متر روی Rx1000، کنتاکت ها را با پروب ها لمس کنید. برای مقادیر مورد انتظار، معمولاً 2000 تا 3500 اهم، به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید. اگر خوانش های شما با توصیه های سازنده متفاوت است، تایمر را تعویض کنید.

  1. سوئیچ انتخابگر را تست کنید

کلیدهای انتخاب کننده تنظیمات چرخه شستشو را برای هر بار تعیین می کنند. آنها معمولاً روی کنترل پنل قرار دارند. هر دکمه را جداگانه تست کنید. سوئیچ را از پنل خارج کنید. با تنظیم مولتی متر روی Rx1، پروب ها را به پایانه های سوئیچ لمس کنید. باید خوانشی از بی نهایت ایجاد کند. سپس، در حالی که پروب ها همچنان پایانه ها را لمس می کنند، دکمه را فشار دهید. این باید یک قرائت صفر تولید کند. در صورت مشاهده سایر موارد، سوئیچ انتخابگر را تعویض کنید.

  1. رله استارت موتور را تست کنید

رله استارت موتور به موتور ماشین ظرفشویی ال جی سیگنال می دهد تا روشن شود. آن را نزدیک پمپ، پشت پانل دسترسی پایین ماشین ظرفشویی ال جی قرار دهید. رله را بردارید و به نمودار سیم کشی مراجعه کنید. با تنظیم مولتی متر روی Rx1، سیم پیچ را برای تداوم آزمایش کنید. باید قرائت صفر تولید کند.

سپس به صورت دستی رله را با چرخاندن آن به سمت پایین فعال کنید و اجازه دهید پیستون رها شود. پروب ها را به پایانه های رله لمس کنید. انتظار قرائت صفر را داشته باشید. اگر خوانش های شما متفاوت است، رله استارت موتور را تعویض کنید.

  1. فیوز حرارتی را تست کنید

فیوز حرارتی از آسیب دیدن قطعات الکتریکی در اثر گرمای بیش از حد جلوگیری می کند. اگر باد کند، ماشین ظرفشویی ال جی را خاموش می کند. فیوز حرارتی را روی برد کنترل، پشت درب داخلی پیدا کنید. دو سیم اتصال را جدا کرده و فیوز را از صفحه کنترل جدا کنید تا آن را آزمایش کنید. مولتی متر را روی Rx1 تنظیم کنید و پروب ها را روی کنتاکت های فیوز لمس کنید. این باید یک قرائت صفر تولید کند. در صورت مشاهده هر عدد دیگری، فیوز حرارتی را تعویض کنید.

  1. موتور درایو را تست کنید

موتور محرک آب داخل ماشین ظرفشویی ال جی را تغذیه می کند. اگر معیوب باشد، ممکن است ظروف تمیز نشوند و ماشین ظرفشویی ال جی روشن نشود. می توانید آن را در پشت پانل دسترسی پایین پیدا کنید. سیم ها را جدا کنید و برای تست آن را بردارید. با تنظیم مولتی متر روی Rx1، پروب ها را به پایانه های موتور لمس کنید. باید قرائت صفر تولید کند. یکی از پروب ها را به محفظه فلزی موتور ببرید. این نباید باعث خواندن شود. اگر هر یک از این تست ها قرائت متفاوتی را نشان دهد، موتور معیوب است.

عمر متوسط ​​ماشین ظرفشویی ال جی حدود 10 سال است. بنابراین، اگر یک موتور درایو گران قیمت بعد از یک دهه خاموش شود، ممکن است خرید یک ماشین ظرفشویی ال جی جدید به جای تلاش برای تعمیر مشکل، منطقی اقتصادی بهتری داشته باشد. اما اگر دستگاه شما آنقدر قدیمی نیست، این نکات می تواند به شما کمک کند یک تعمیر ساده انجام دهید تا چندین سال دیگر کار کند و در هزینه خود صرفه جویی کنید.

مقالات مرتبط:

آموزش تعویض المنت ظرفشویی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 8 =