نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی مشکلات رایج نوار صدا

فهرست مطالب

عیب یابی نوار سینما خانگی الجی یک تلاش دشوار است. اکثر ساندبارها دارای حداقل تعداد کنترل هستند و هیچ نمایشگری برای تشخیص مشکل وجود ندارد. به همین دلیل، عیب یابی نوارهای سینما خانگی الجی اغلب به معنای آزمون و خطای زیادی است. با این حال، دانستن اینکه چه چیزی را ابتدا باید امتحان کنید، می تواند در زمان شما صرفه جویی کند. بیشتر مشکلات نوار سینما خانگی الجی ناشی از اتصال نامناسب، تنظیم نادرست دستگاه، آرایش فیزیکی ضعیف است.

اکثر اصلاحات نسبتاً ساده هستند، اگرچه برخی ممکن است برای عیب یابی نیاز به زمان داشته باشند. ابتدا ساده ترین راه حل ها را امتحان کنید و فقط در صورت نیاز از پیچیدگی بالاتر بروید. نوار سینما خانگی الجی شما ممکن است به دلایل مختلف نادرست کار کند. در زیر چند مورد از رایج ترین مشکلاتی که کاربران با نوارهای سینما خانگی الجی خود دارند را مشاهده خواهید کرد.

اگر این دستورالعمل‌های عیب‌یابی را قدم به قدم دنبال کنید، باید بتوانید مشکل را برطرف کنید و در عین حال بیشترین صرفه‌جویی در زمان و هزینه را داشته باشید. قبل از اینکه هر یک از این مراحل را امتحان کنید، همیشه باید ابتدا یک چرخه برق را امتحان کنید. جدا کردن دستگاه از برق و وصل مجدد آن پس از حدود 15 ثانیه ساده ترین مرحله عیب یابی است که می تواند مشکلات مختلفی را حل کند.

عیب یابی مشکلات رایج نوار صدا

وقتی سیستم اصلا کار نمی کند

بدون عمیق‌تر شدن، دسته اول مشکلات مواردی را پوشش می‌دهند که سیستم اصلاً کار نمی‌کند.

سیستم روشن نمی شود

بیشتر مسائل مربوط به برق، مسائل نسبتاً ساده ای هستند که راه حل های به همان اندازه ساده دارند. اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که بررسی کنید که آیا واقعاً خاموش است یا خیر. معمولاً نوارهای سینما خانگی الجی دارای یک چراغ نشانگر هستند که نشان می دهد آنها روشن هستند. برای تعیین اینکه این مورد در دستگاه شما چگونه به نظر می رسد، با کتابچه راهنمای خود مشورت کنید.

ممکن است مجبور شوید کتابچه راهنمای کامل را در وب سایت سازنده خود دانلود کنید. اگر چراغ نشانگر روشن است، به احتمال زیاد به جای مشکل برق، مشکل صدا دارید.

اگر نوار سینما خانگی الجی شما واقعا روشن نیست، حتما از دکمه پاور روی نوار سینما خانگی الجی به جای کنترل از راه دور استفاده کنید. اگر این کار برای روشن کردن نوار سینما خانگی الجی شما کار می کند، باتری کنترل از راه دور یا خود کنترل از راه دور ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

اگر همچنان به نوار سینما خانگی الجی خود برق نمی‌دهید، همه اتصالات را بررسی کنید. نوار سینما خانگی الجی شما باید هم به دستگاهی که صدا را به آن می فرستد و هم به منبع برق متصل شود. همه پریزها و پورت ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها عاری از زباله هستند و به طور ایمن به هم وصل شده اند و مطمئن شوید که هیچ سیم یا کابلی بریده یا آسیب دیده در راه اندازی شما وجود ندارد.

اگر وجود دارد، سعی کنید آنها را جایگزین کنید. ممکن است بتوانید یک کابل برق جایگزین را از سازنده تهیه کنید، حتی اگر نوار سینما خانگی الجی شما خارج از گارانتی باشد (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).

هیچ صدایی وجود ندارد

اگر نوار سینما خانگی الجی شما روشن است، اما هیچ صدایی تولید نمی کند، تنظیمات صدا را بررسی کنید. ابتدا کنترل از راه دور خود را امتحان کنید، اما اگر این کار انجام نشد، کنترل های صدا را روی نوار سینما خانگی الجی خود نیز امتحان کنید. همچنین، حتما تنظیمات صدا را در دستگاه منبع خود بررسی کنید. صدای دستگاه منبع شما باید در حداکثر تنظیم شود و تمام کنترل صدا باید توسط نوار سینما خانگی الجی کنترل شود.

اگر نوار سینما خانگی الجی خود را با HDMI به دستگاه منبع خود متصل کنید، ممکن است بتوانید از قابلیتی به نام HDMI CEC استفاده کنید. در میان سایر ویژگی‌ها، این امکان را به شما می‌دهد که یک کنترل جهانی صدا در تمام دستگاه‌های متصل خود داشته باشید، و همچنین می‌توانید همه آن را با یک ریموت کنترل کنید.

اگر هنوز صدایی از نوار سینما خانگی الجی خود دریافت نمی کنید، اتصالات خود را بررسی کنید. اگر اتصالات امن به نظر می رسند، در صورت وجود از پورت های جایگزین استفاده کنید. با این کار احتمال آسیب دیدن یکی از پورت های شما از بین می رود. اگر به صورت بی سیم متصل می شوید، مطمئن شوید که دستگاه شما جفت شده است.

اگر اتصالات شما ایمن به نظر می رسد، کابل دیگری را برای اتصال نوار سینما خانگی الجی خود به دستگاه خود امتحان کنید. این امر احتمال خرابی کابل را از بین می برد. اگر همه چیز شکست خورد، سعی کنید یک منبع سینما خانگی الجی را از طریق یک اتصال دیگر وصل کنید. اگر این کار نکرد، ممکن است نشان دهنده آسیب داخلی به نوار سینما خانگی الجی شما باشد.

مشکلات مربوط به عملکرد سیستم

دسته بعدی از مسائل رایج منعکس کننده سیستمی است که فعال است و عملکردی دارد اما ممکن است برخی مشکلات عملکردی داشته باشد. علاوه بر این مراحل عیب‌یابی، می‌توانید برای راهنمایی‌های بیشتر در اینجا به راهنمای ما در مورد چگونگی ایجاد صدای بهتر در نوار سینما خانگی الجی به طور کلی مراجعه کنید.

بدون بهبود صدای تلویزیون

اگر صدا دریافت می کنید، اما شبیه صدای تلویزیون شما است، احتمالاً اینطور است. تنظیمات سینما خانگی الجی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دستگاه منبع شما صدا را به نوار سینما خانگی الجی هدایت می کند. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که به دفترچه راهنمای دستگاه منبع خود مراجعه کنید و دستورالعمل های نصب را برای اتصال دستگاه های سینما خانگی الجی خارجی دنبال کنید.

این ممکن است منجر به کیفیت صدای ضعیف یا بدون صدا شود. اگر یکی از این موارد وجود دارد، دستورالعمل‌های مقابله با صدایی بالا را دنبال کنید. ممکن است با تنظیمات صدا یا اتصالات خود مشکل داشته باشید.

مقالات مرتبط:

تعمیرات سینما خانگی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + چهار =