نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی صوتی سینما خانگی

فهرست مطالب

عیب یابی صوتی سینما خانگی الجی

اکثر مشکلات صوتی سینما خانگی الجی در نتیجه کابلهای نامناسب، معیوب یا اتصال اشتباه است. درایورهای نادرست ؛ یا درگیری منابع. مشکلات صوتی سینما خانگی الجی که هنگام ایجاد هیچ تغییری در سیستم رخ می دهد، معمولاً به دلیل مشکلات کابل یا خطای اپراتور (مانند کم کردن تصادفی کنترل صدا) ایجاد می شود. مشکلات صوتی سینما خانگی الجی که هنگام نصب یک آداپتور صوتی سینما خانگی الجی جدید (یا هنگام افزودن یا پیکربندی سایر اجزای سیستم) بوجود می آیند، معمولاً به دلیل ناسازگاری منابع یا مشکلات درایور ایجاد می شوند.

عیب یای مشکلات صوتی سینما خانگی الجی

برای عیب یابی مشکلات صوتی سینما خانگی الجی، همیشه مراحل زیر را شروع کنید:

  • سیستم را خاموش کرده و راه اندازی مجدد کنید. شگفت آور است که اغلب این مشکل را حل می کند.
  • بررسی کنید که همه کابل ها متصل هستند، بلندگوها قدرت دارند و روشن هستند، تنظیم میزان صدا در سطح قابل شنیدن است، اینکه صدا را در ویندوز خاموش نکرده اید و غیره.
  • محدوده مشکل را مشخص کنید. اگر این مشکل فقط در یک برنامه رخ می دهد، از وب سایت های مایکروسافت، شرکت نرم افزاری و سازنده آداپتورهای صوتی سینما خانگی الجی دیدن کنید تا مشخص شود که آیا مشکل شناخته شده ای در ترکیب برنامه و آداپتور صوتی سینما خانگی الجی وجود دارد یا خیر. اگر مشکل در سطح جهانی رخ داد، مراحل زیر را ادامه دهید.
  • بررسی کنید که آداپتور صدا به عنوان دستگاه پخش پیش فرض انتخاب شده است. اگر بیش از یک آداپتور صوتی سینما خانگی الجی نصب کرده اید، بررسی کنید که دستگاه پخش پیش فرض آداپتور صوتی سینما خانگی الجی است که بلندگوها به آن متصل شده اند.
  • اگر آداپتور صوتی سینما خانگی الجی شما دارای ابزار آزمایش است، آن را اجرا کنید تا مطمئن شوید که همه اجزای آداپتور صوتی سینما خانگی الجی به درستی کار می کنند.
  • اگر مجموعه دیگری از بلندگوها و /یا کابل صوتی سینما خانگی الجی اضافی دارید، آنها را موقتاً جایگزین کنید تا بلندگوها به عنوان علت احتمالی حذف شوند. اگر مجموعه ای از هدفون دارید، آنها را مستقیماً به آداپتور صوتی سینما خانگی الجی به Line-out وصل کنید تا مشکل را در خود سیستم جدا کنید. از طرف دیگر، بلندگوهای مشکوک را با یک آداپتور صوتی سینما خانگی الجی خوب یا حتی یک پخش کننده MP3 یا پخش کننده سی دی قابل حمل به سیستم دیگری وصل کنید.

وجود مشکل سیستم جدیدی

اگر این مشکل در سیستم جدیدی اتفاق می افتد، یا دستگاهی که در آن به تازگی یک آداپتور صوتی سینما خانگی الجی اضافه یا جایگزین کرده اید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • بررسی کنید که بلندگوها به جک های مناسب وصل شده باشند. اتصال بلندگوها به جک های اشتباه یکی از شایع ترین دلایل مشکلات صدا است. ما هر از گاهی خودمان این کار را انجام می دهیم.
  • بخشهای عیب یابی وب سایت Microsoft و وب سایتهای سازنده مادربرد و آداپتور صوتی سینما خانگی الجی خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، برخی از آداپتورهای صوتی سینما خانگی الجی با مادربردهای برخی از چیپست های Via مشکل دارند، در حالی که سایر آداپتورهای صوتی سینما خانگی الجی هنگام استفاده از کارت های ویدئویی AGP خاص دچار مشکل می شوند.
  • درایورها را بردارید، سیستم را راه اندازی مجدد کنید و درایورها را از ابتدا دوباره نصب کنید.
  • درایورها را بردارید، سیستم را خاموش کنید و آداپتور صدا را به شکاف PCI دیگری منتقل کنید. با راه اندازی مجدد سیستم، درایورها را از ابتدا دوباره نصب کنید.
  • اگر هیچ کدام از این موارد کار نکرد، به یک آداپتور صوتی سینما خانگی الجی معیوب یا ناسازگاری اساسی بین آداپتور صوتی سینما خانگی الجی خود و بقیه سیستم خود مشکوک شوید. درایورها را حذف کنید، سیستم را خاموش کنید، آداپتور صوتی سینما خانگی الجی را بردارید، یک آداپتور صوتی سینما خانگی الجی دیگر نصب کنید و درایورها را برای آن نصب مجدد کنید. اگر آداپتور صوتی سینما خانگی الجی جایگزین همان مدل است و علائم مشابهی دارد، سعی کنید مدل متفاوتی از آداپتور صوتی سینما خانگی الجی را نصب کنید.

وجود مشکل در سیستم قبل

اگر مشکل در سیستم قبلی کار می کند، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. اگر اخیراً سخت افزاری را اضافه یا تغییر داده اید، Device Manager را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ مناقشه ای در منابع وجود ندارد.
  2. اگر اخیراً نرم افزاری را نصب یا حذف نصب کرده اید، ممکن است Setup DLL هایی را نصب کند که با آداپتور صوتی سینما خانگی الجی شما سازگار نیستند، یا DLL هایی را که آداپتور یا برنامه های صوتی سینما خانگی الجی شما نیاز دارند حذف کرده باشد. درایورهای آداپتور صدا را حذف کرده و آنها را از ابتدا نصب کنید.
  3. اگر صدا هنوز به درستی کار نمی کند، به خرابی آداپتور صوتی سینما خانگی الجی مشکوک شوید.

هیچ صدایی نیست

این احتمالاً شایع ترین مشکل صدا است و می تواند دلایل زیادی داشته باشد. پیروی از مراحل عیب یابی که فقط ذکر شد، باید مشکل را برطرف کند.

سینما خانگی الجی

صدا خراشیده یا متناوب است.

این مشکل همچنین می تواند دلایل زیادی داشته باشد. شاید رایج ترین آن خود آداپتور صدا باشد. آداپتورهای صوتی سینما خانگی الجی قدیمی و ارزان اغلب کیفیت صدای ضعیفی دارند. سایر علل شایع عبارتند از: یک کابل صوتی سینما خانگی الجی معیوب یا بی کیفیت، بلندگوها بیش از حد نزدیک به مانیتور یا منبع نویز الکتریکی دیگر و قرار دادن آداپتور صوتی سینما خانگی الجی در سیستم. اگر انتخابی دارید، یک آداپتور صوتی سینما خانگی الجی را تا آنجا که ممکن است از سایر کارت های توسعه پیدا کنید. علت احتمالی دیگر این است که برخی از درایورهای کارت گرافیک برای کنترل معیارها با کنترل بر روی اتوبوس بهینه شده اند. نتیجه می تواند قطرات متناوب و خراش در صدا باشد.

صداهای رایانه قابل شنیدن هستند اما سی دی های صوتی سینما خانگی الجی اینطور نیستند.

صدای رایانه دیجیتالی است و مستقیماً از طریق گذرگاه به آداپتور صدا منتقل می شود. برخی از درایوهای CD-ROM قدیمی نیاز به یک کابل داخلی جداگانه دارند که اتصال خروجی صدا در پشت درایو CD-ROM را به کانکتور CD-audio روی آداپتور صدا متصل کند. اگر کابل لازم را ندارید، می توانید با اتصال یک کابل صوتی سینما خانگی الجی استریو استاندارد از جک هدفون در جلوی درایو CD-ROM به جک Line-in در آداپتور صوتی سینما خانگی الجی، مشکل را به طور موقت برطرف کنید. توجه داشته باشید که مادربردهای مدرن و درایوهای نوری می توانند صدای CD را به عنوان یک سیگنال دیجیتالی مستقیماً به آداپتور صدا منتقل کنند و نیازی به کابل صوتی سینما خانگی الجی جداگانه CD نداشته باشند.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 4 =