نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ریست فکتوری در گوشی

فهرست مطالب

ریست فکتوری در گوشی های ال جی

ریست فکتوری در گوشی و یا تنظیم مجدد کارخانه (Reset Factory)، یکی از آپشن های تمامی برند ها و مدل های موبایل می باشد که تمامی اطلاعات موجود در تلفن همراه شما، اعم از تصاویر، فیلم ها، آهنگ ها، اپلیکیشن ها، شماره های ذخیره شده و … را به طور کامل پاک نموده و تنظیمات اعمال شده بر روی گوشی توسط شما را نیز به حالت اولیه خواهد برگرداند. تنظیم مجدد کارخانه، حکم استفاده از یک گوشی جدید را دارد!

از این قابلیت معمولاً برای رفع مشکلاتی از قبیل کندی در عملکرد گوشی، هنگ گوشی و ویروس های مخربی که آنتی ویروس ها قادر به شناسایی و رفع آن ها نیستند، استفاده می شود. کسانی که رمز عبور یا پسورد تلفن همراه خود را فراموش نموده اند نیز می توانند از این قابلیت استفاده نمایند. در کل این گزینه قادر به رفع اکثر اختلالات موجود در موبایل شما می باشد.

چگونه از پاک شدن کامل اطلاعاتم در گوشی جلوگیری نمایم؟!

برای همه کسانی که قصد ریست فکتوری کردن تلفن خود را داشته اند و یا دارند، این مسئله که علی رغم نیاز به انجام عملیات ریست فکتوری، نمی توانند از اطلاعات با ارزش موجود در آن نیز بگذرند، پیش آمده است.

توجه داشته باشید که قبل از ریست کردن کامل تلفن همراه، از فایل های مورد نیاز خود یک نسخه بک آپ (Back Up)، در تلفن همراهی دیگر و یا کامپیوتر تهیه نمایید. انجام آن نیز با اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مختلف میسر است. در صورت عدم آشنایی کافی با تهیه بک آپ، می توانید این کار را به تعمیرات و نمایندگی های معتبر ال جی بسپارید.

پس قبل از هرگونه اقدامی لازم است تا خیال خود را از حفظ نمودن عکس ها، فیلم ها، موزیک و دیگر اطلاعات مورد نیاز گوشی خود، راحت نمایید.

برای انجام عملیات بک آپ گیری، به یک سیستم PC یا لپ تاپ نیاز دارید و نرم افزاری مخصوص، که پیشنهاد ما به شما نرم افزار dr.fone می باشد.

مراحل تهیه پشتیبان از اطلاعات از طریق نرم افزار dr.fone:

  1. نرم افزار را در رایانه خود نصب و راه اندازی نمایید.
  2. گوشی ال جی را با استفاده از کابل به کامپیوتر متصل نمایید.
  3. نوع فایل مورد نظر برای گرفته شدن پشتیبانی را انتخاب کنید. نرم افزار به طور پیش فرض تمامی فایل ها را انتخاب می کند، ولی با این حال شما می توانید فایل های خود را به دلخواه انتخاب کنید.
  4. چند دقیقه بسته به نوع و حجم فایل های انتخاب شده تا اتمام عملیات صبر کنید و از قطع اتصال گوشی و یا استفاده از آن حین بک آپ گیری، خودداری نمایید.

راه های انجام ریست فکتوری در گوشی LG:

  • تنظیمات (Settings) دستگاه

اگر مشکل نرم افزاری با تلفن همراه خود ندارید، می توانید از آسان ترین راه ریست فکتوری ال جی، یعنی منوی تنظیمات گوشی، استفاده نمایید که مراحل آن به شرح ذیل می باشد:

  1. وارد منوی تنظیمات (Settings) شوید.
  2. گزینه ی Back Up & Reset را لمس نمایید.
  3. سپس وارد Factory Data Resetشوید.
  4. در اینجا با هشداری از جانب ال جی مواجه خواهید شد که می گوید با انجام این عملیات، تمام اطلاعات ذکر شده پاک خواهد شد و قابل برگرندادن نخواهد بود. با انتخاب Delete All پروسه ریست شروع خواهد شد.

نکته: در صورت داشتن رمز عبور، قبل از شروع از شما خواسته می شود که رمز عبور پسوردی (حروف)، پینی (عدد) و یا پترنی (الگو) خود را وارد نمایید.

  • منوی ریکاوری

  1. گوشی ال جی را خاموش نمایید.
  2. با نگه داشتن دو یا سه کلید (دکمه) به صورت همزمان (که این دکمه ها بسته به مدل گوشی ها متفاوت اند و لازم است قبل از آن با سرچ و یا ارتباط با نمایندگی گوشی ال جی از آن مطلع شوید)، وارد منوی ریست فکتوری خواهید شد.
  3. گوشی شما به طور خودکار پس از انجام مراحل بالا، ریست فکتوری خواهد شد.
  • از طریق اپلیکیشن Android Device Manager:

  1. نصب برنامه بر روی دستگاهی که قصد ریست آن را دارید.
  2. وارد حساب Google خود شوید و دستگاه پیکر بندی شده را از طریق آن مشاهده نمایید.

  1. بر روی فلشی که در کنار نام دستگاه وجود دارد، برای انتخاب گوشی ای که باید تنظیم مجدد شود، ضربه بزنید.
  2. روی گزینه های سوم روی «Erase» را لمس نموده تا اطلاعات و تنظیمات موجود در دستگاه را به طور دائمی حذف نمایید و ریست فکتوری را به اتمام برسانید.
ریست فکتوری در گوشی
ریست فکتوری در گوشی

در پایان اگر نمی دانید که با انجام ریست فکتوری، مشکل گوشی ال جی شما رفع خواهد شد یا خیر، و یا در رابطه با مراحل آن سوال دارید، با نمایندگی های ال جی تماس حاصل فرمایید، چرا که این کار در عین سادگی، می تواند دردسر ساز و باعث از دست دادن وقت و اطلاعات شما شود.

 

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =