نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رایج ترین مشکلات یخچال ال جی

فهرست مطالب

یخچال‌های ال‌جی لوازمی نوآورانه و مدرن با فناوری پیشرفته هستند، اما مشکلاتی پیش می‌آیند. اگر خیلی سرد یا گرم هستند، یخ‌زدایی نمی‌کنند، سر و صدا دارند، نشتی دارند، یا یخ‌ساز یا آب‌پاش‌کننده به درستی کار نمی‌کنند، در اینجا چند راه حل عیب‌یابی وجود دارد.

اگر وقت یا ابزار ندارید، با کارشناسان خدمات تعمیر لوازم خانگی ال‌جی در FIX Appliances CA تماس بگیرید! ما متعلق به محلی هستیم و تقریباً 20 سال در این صنعت کار می کنیم، به علاوه تمام قطعات و نیروی کار را ضمانت می کنیم!

مشکلات و تعمیر یخچال ال جی

آیا با مشکلات یخچال فریزر ال جی مواجه هستید؟ آیا یخچال شما کاهوی شما را منجمد می کند؟ آب شدن بستنی یا ایجاد صداهای عجیب؟ آیا می خواهید بفهمید مشکل چیست تا بتوانید خودتان آن را حل کنید؟ اگر مشکل دما یا صدا، مشکل آب یا یخ‌پاش است، در اینجا برخی از اجزای رایج یخچال وجود دارد که ممکن است باعث مشکل یخچال ال‌جی شما شود.

درجه حرارت

دمای یخچال و فریزر باید درست باشد وگرنه غذا خراب می شود. مشکل خنک کننده می تواند به دلیل تنظیمات دما که نیاز به تنظیم دارند، ترموستات کنترل دما، کویل های کندانسور، موتور فن کندانسور یا اواپراتور، رله استارت، خازن یا ترمیستور راه اندازی، برد کنترل دما یا برد کنترل اصلی یا کمپرسور خطی باشد.

مشکلات نویز یخچال ال جی

آیا یخچال شما زمزمه می کند، صدا می زند یا سر و صدا می کند و شما را در شب بیدار نگه می دارد؟ صدای غیرمعمول یا بلند یخچال می تواند مشکلات احتمالی را به ما بگوید. صدای تق تق، ساییدن یا جیغ ممکن است توسط تیغه های فن، موتور فن اواپراتور یا کندانسور، کمپرسور یا شیر ورودی آب ایجاد شود. ضربه زدن، ضربه زدن، یا سوت اغلب نشان دهنده مشکل کمپرسور است.

دستگاه پخش آب

آیا دستگاه پخش آب شما بی وقفه دریبل می زند؟ آب می چکد یا اصلاً جریان ندارد؟ آب سردکن ممکن است دارای لوله آب یخ زده یا نشتی، شیر ورودی آب معیوب، برد کنترل تلگراف یا فشار کم آب باشد. برخی از مشکلات ممکن است به یخ ساز یا یخ‌ساز نیز مرتبط باشد.

مشکلات فریزر ال جی

فریزر بخشی از یخچال است، بنابراین مسائل دما و صدا مرتبط هستند. با این حال، اگر دستگاه در حال یخ زدایی نیست، ممکن است به دلیل برد کنترل یخ زدایی یا ترموستات، سنسور یا فیوز، تایمر یخ زدایی یا مجموعه بخاری، یا برد کنترل اصلی باشد.

یخ ساز معیوب می تواند به دلیل دمای فریزر، دریچه ورودی آب، فیلتر، فشار منبع آب، مونتاژ، ماژول یخ ساز، سوئیچ های درب یا یخ ساز، برد کنترل سطح یخ و غیره، ترموستات قالب یخ ساز باشد.

دستگاه پخش یخ

دستگاه پخش یخ به دستگاه پخش کننده آب و یخ ساز متصل است. بنابراین، اگر مشکل داشته باشد، ممکن است وصل شوند. این می تواند برد یا سوئیچ کنترل تلگراف، موتور مارپیچ، محرک تلگراف، موتور درب تلگراف یا شیر برقی، مارپیچ سطل یخ، یا تیغه های یخ شکن باشد.

پیشنهادات عیب یابی یخچال ال جی

هنگامی که مشکل را شناسایی کردید، باید سعی کنید و علت را جدا کنید تا تعیین کنید که آیا می توانید آن را برطرف کنید یا نیاز به استخدام متخصصی دارید که می داند چگونه آن را برطرف کند. رفع برخی از مشکلات ممکن است ساده باشد، در حالی که برخی دیگر به مهارت‌ها، آموزش، ابزار و قطعات خاصی نیاز دارند. همیشه دفترچه راهنما را برای مکان قطعه و پیشنهادات نگهداری یا تعمیر نیز بررسی کنید.

درجه حرارت

رایج ترین تعمیرات یخچال ال جی مسائل مربوط به دما است. تنظیمات را بررسی کنید و اگر خیلی کم یا زیاد بود آن را تنظیم کنید. کویل های کندانسور را از نظر گرد و غبار و زباله بررسی کنید و با جاروبرقی تمیز کنید.

مطمئن شوید که فن های کندانسور و اواپراتور عاری از انسداد هستند و آزادانه می چرخند. اگر یکی به راحتی نمی چرخد ​​یا پر سر و صدا است، موتور نیاز به تعویض دارد. تداوم هر موتور را با یک مولتی متر بررسی کنید. در صورت عدم تداوم، موتور معیوب را تعویض کنید.

رله استارت یکی دیگر از مشکلات رایج است. تداوم بین سوکت های ترمینال شروع و اجرا را با یک مولتی متر بررسی کنید. رله استارت را در صورت عدم تداوم یا بوی سوختگی تعویض کنید.

ترموستات کنترل دما سیستم موتورهای فن کندانسور و اواپراتور و کمپرسور را کنترل می کند. ترموستات را از بالاترین به پایین ترین حالت یا برعکس بچرخانید. اگر کلیک کند، احتمالاً خوب است. اگر هیچ کلیکی وجود نداشت، با یک مولتی متر تداوم را بررسی کنید و اگر هیچ کلیکی وجود نداشت آن را جایگزین کنید.

دو مشکل رایج دیگر در عیب‌یابی یخچال ال‌جی خازن راه‌اندازی است که برق راه‌اندازی کمپرسور را تامین می‌کند و ترمیستوری که دمای یخچال و فریزر را کنترل می‌کند. اگر خازن یا ترمیستور از کار بیفتد، کمپرسور اغلب راه اندازی نمی شود. هر دو را با مولتی متر بررسی کنید و در صورت معیوب بودن آنها را تعویض کنید.

کمپرسور خطی یکی دیگر از مقصران رایج است که می توان آن را با مولتی متر آزمایش کرد. اما اگر نشتی دارد یا نیاز به تعویض دارد، تعمیر باید توسط تکنسین مجاز انجام شود.

برد کنترل دما به ندرت مشکل ساز است، اما اگر قطعات دیگر تست شده اند، با مولتی متر چک کنید. اگر معیوب است آن را تعویض کنید. همین امر در مورد برد کنترل اصلی نیز صدق می کند.

مشکلات نویز یخچال ال جی

اگر یخچال پر سر و صدا است، شایع ترین علت آن تیغه فن است. بررسی کنید که فن های اواپراتور و کندانسور آزادانه بچرخند. اگر به راحتی نمی چرخند یا جیرجیر یا جیغ نمی زنند، موتور آسیب دیده را تعویض کنید.

موتور فن اواپراتور یکی دیگر از تعمیرات رایج یخچال ال جی است. اگر زمانی که درب یخچال باز می‌شود صدای آن بلندتر به نظر می‌رسد، باید آن را تعویض کنید. اگر هنگام باز بودن درب صدا زیاد نمی شود، موتور فن کندانسور را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

صداهای کوبیدن، غرغر کردن، کوبیدن یا سوت زدن معمولاً از یک کمپرسور خراب منتشر می شود. تنها تکنسین مجاز LG باید کمپرسور را تعویض کند.

دریچه ورودی آب معمولاً هنگام پر کردن یخ ساز صدا ایجاد می کند. اگر صدای آن بیشتر از حد معمول باشد، ممکن است به دلیل رسوبات معدنی باشد. باید تعویض شود نه تمیز.

آب ریز

اگر آب پخش نشد، لوله آب را از یک طرف جدا کنید و سعی کنید از آن عبور کنید. اگر هوا از آن عبور نکند، با یخ بسته می شود. اطمینان حاصل کنید که دمای فریزر بین 0 تا 10 درجه فارنهایت باشد.

شیر ورودی آب یکی دیگر از مشکلات رایج است. تداوم را تست کنید و در صورت معیوب آن را تعویض کنید. همچنین، شیر برای کار کردن به جریان 20psi نیاز دارد، بنابراین فشار آب مهم است.

فیلتر آب گرفتگی که می تواند در جریان آب نیز اختلال ایجاد کند باید هر 6 ماه یکبار تعویض شود.

کلید در از جریان یخ یا آب هنگام باز بودن در جلوگیری می کند. آن را از نظر تداوم بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

سوئیچ های دیسپنسر عملکردهای مختلفی را در سیستم توزیع کننده کنترل می کنند. اگر یکی از قطعات کار نمی کند، با یک مولتی متر تست کنید و در صورت عدم تداوم آن را جایگزین کنید. اگر همه اجزا از کار بیفتند، مانند یک برد کنترل دیسپنسر معیوب است.

مقالات مرتبط:

اجزای اصلی یخچال الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − دو =