نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای رفع سوسو زدن مانیتور ال جی

فهرست مطالب

سوسو زدن مانیتور ال جی/ ال‌جی مانیتورهای کامپیوتری باکیفیت می‌سازد، اما گاهی اوقات ممکن است مشکلات ناامیدکننده‌ای داشته باشند. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که کاربران گزارش می‌کنند، سوسو زدن مانیتور ال‌جی است. سوسو زدن مانیتور ال جی معمولاً به دلیل نرخ تازه سازی پایین صفحه است. برای رفع این مشکل، به تنظیمات نمایشگر بروید و نرخ تازه‌سازی بالاتری را انتخاب کنید تا سوسو زدن متوقف شود.

کابل صفحه نمایش شل یا آسیب دیده نیز ممکن است مشکل باشد. اطمینان حاصل کنید که کابل نمایشگر به طور ایمن وصل شده و آسیبی ندیده است. از دیگر دلایل سوسو زدن مانیتور ال‌جی می‌توان به برنامه‌های کامپیوتری ناسازگار، مشکلات درایور گرافیکی یا اضافه بار برق اشاره کرد.

به روز رسانی برنامه های رایانه شخصی، نصب مجدد درایور گرافیک و جدا کردن دستگاه های اضافی از پریز برق معمولاً مشکل را حل می کند.

چرا مانیتور ال جی من سوسو می زند؟

چرا مانیتور ال جی شما در وهله اول روشن و خاموش می شود؟ چهار دلیل اصلی برای سوسو زدن مانیتور ال جی وجود دارد:

  1. نرخ تازه‌سازی صفحه بسیار آهسته تنظیم شده است
  2. کابل نمایشگر آسیب دیده است یا به طور ایمن متصل نشده است
  3. دستگاه‌های زیادی به یک پریز برق وصل شده‌اند
  4. برنامه های رایانه شخصی ناسازگار است یا مشکل درایور گرافیک وجود دارد

بیایید برخی از راه حل های رایج برای هر یک از این علل ریشه ای را بررسی کنیم.

نرخ نوسازی صفحه را افزایش دهید

چیزی که من هرگز کاملاً قدردانی نکردم این است که یک مانیتور سوسو می‌زند زمانی که چشم انسان شاهد تازه شدن صفحه باشد. نرخ تازه‌سازی روی مانیتور با تعداد دفعاتی که در هر ثانیه خودش را دوباره ترسیم می‌کند محاسبه می‌شود. این بدان معنی است که یک صفحه نمایش با عملکرد معمولی به سادگی با سرعت کافی به روز می شود تا شما متوجه آن نشوید! به همین دلیل، یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌هایی که می‌توانید امتحان کنید، افزایش نرخ تازه‌سازی صفحه است.

برای افزایش نرخ تازه سازی صفحه نمایش:

  1. ابتدا در Settings Display و سپس Advanced settings را انتخاب کنید.
  2. در مرحله بعد، Display adapter properties را برای Display 1 انتخاب کنید و در زیر تب Monitor منوی کشویی Screen Refresh Rate را انتخاب کنید.
  3. نرخ تازه‌سازی بالاتری را انتخاب کنید و ببینید آیا سوسو زدن متوقف می‌شود یا خیر.

در اینجا می توانید آزمایش و خطا را انجام دهید. اگر اولین نرخ تازه‌سازی که امتحان می‌کنید، سوسو زدن را متوقف نمی‌کند، چند مورد دیگر را تست کنید. علاوه بر این، بسیاری از مانیتورهای ال‌جی دارای تنظیم نرخ نوسازی صفحه نمایش هرتز (هرتز) هستند. با استفاده از جستجوی دستی LG می‌توانید بررسی کنید که آیا مانیتور LG خاص شما دارای نرخ تازه‌سازی توصیه شده است یا خیر. برای بررسی، شماره مدل مانیتور LG خود را (معمولاً در پشت صفحه نمایش) در قسمت جستجو وارد کنید.

کابل نمایشگر را بررسی کنید

صرف نظر از اینکه از DisplayPort (DP)، HDMI، DVI یا VGA استفاده می کنید – بارها کابل نمایشگر مقصر است! اولین کاری که باید انجام دهید این است که کابل نمایشگر را برای هر گونه آسیب قابل مشاهده به دقت بررسی کنید. به سرهای دو طرف کابل دقت کنید. کانکتورهای پین داخلی را واقعاً بررسی کنید:

  • DisplayPort: کانکتور 20 پین
  • HDMI (استاندارد): کانکتور 19 پین
  • DVI (تک لینک): کانکتور 18 پین
  • VGA: کانکتور 15 پین

خم شدن، آسیب‌دیده یا گم شدن پین‌های رابط می‌تواند باعث انواع مشکلات شود. مطمئن شوید که پین ​​های رابط شما به خوبی کار می کنند. سپس، اطمینان حاصل کنید که اتصال کابل نمایشگر در هر دو طرف ایمن است.

چیزی که ممکن است به نظر یک شکست ناچیز در اتصال باشد، می تواند به طور کامل مسئول سوسو زدن صفحه باشد. هر دو انتهای کابل نمایشگر را محکم فشار دهید.

بنابراین، نرخ تازه سازی صفحه نمایش خود را افزایش داده اید و کابل نمایشگر را به طور کامل بررسی کرده اید. و با این حال، صفحه نمایش شما همچنان در حال سوسو زدن است.

در این مرحله باید سعی کنید از نوع دیگری از کابل نمایشگر نسبت به کابلی که استفاده می کنید استفاده کنید. اگر صفحه نمایش شما دیگر سوسو نمی زند، کابل صفحه نمایش شما مشکل دارد – آن را با کابل جدید تعویض کنید!

نحوه به روز رسانی برنامه های کامپیوتری (ویندوز 10)

بسیاری از ناشران برنامه به‌روزرسانی‌های دوره‌ای را برای برنامه‌های خود ارائه می‌کنند. اغلب اوقات این به‌روزرسانی‌ها شامل ویژگی‌های جدید یا رفع مشکلات مختلف برنامه هستند. می‌توانید از فروشگاه مایکروسافت خود در ویندوز برای نصب خودکار به‌روزرسانی‌های برنامه استفاده کنید.

  • ابتدا Start را انتخاب کرده و روی Microsoft Store کلیک کنید.
  • پس از ورود به فروشگاه مایکروسافت، منوی حساب کاربری را انتخاب کرده و سپس تنظیمات را انتخاب کنید.
  • در بخش به‌روزرسانی‌های برنامه، به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها را روی روشن تنظیم کنید. در اینجا می‌توانید ببینید که تنظیمات پیش‌فرض من برای به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها از قبل تنظیم شده است. این ممکن است در مورد برخی از شما نیز وجود داشته باشد. برای سایرین، باید از دکمه جابجایی برای روشن کردن این تنظیم استفاده کنید.

بسته به نسخه ویندوز شما، این مراحل ممکن است کمی متفاوت باشد. صفحه رسمی پشتیبانی ویندوز را بررسی کنید تا یاد بگیرید چگونه برنامه های خود را در نسخه های ویندوز به روز کنید.

نکات مهم در هنگام خرید یخچال الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هشت =