نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل نشتی آب ماشین لباسشویی

فهرست مطالب

نشتی اب یکی از مشکلات بزرگ است که باعث ایجاد هزینه های بسیار زیادی می شود. اما بسیاری از اوقات راه حل یک تعمیر آسان یا یک قطعه ارزان قیمت است.

شلنگ تخلیه

هنگامی که یک واشر فقط در طول چرخه چرخش نشت می کند، دلیل احتمالی آن شلنگ تخلیه است.

موارد زیر را بررسی کنید

  • اتصالات روی شلنگ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ایمن هستند.
  • وضعیت شلنگ تخلیه را بررسی کنید، باید بدون ترک و آسیب باشد.
  • شلنگ تخلیه را برای هرگونه گرفتگی بررسی کنید. شما ممکن است فقط جوراب گم شده خود را پیدا کنید!
  • شیلنگ تخلیه محل اتصال آن به واشر را بررسی کنید. هیچ ترک یا نشتی نباید وجود داشته باشد، در صورت وجود، ممکن است بتوانید انتهای آن را بریده و شیلنگ را دوباره گیره دهید. اگرچه، ممکن است بخواهید یک مورد جدید بخرید.

شلنگ را پر کنید

شلنگ های پر نیز می تواند مقصر باشد. مقاله گسترده ما در مورد شلنگ های پر را اینجا بخوانید.

  • بررسی کنید که شلنگ های پرکننده به خوبی تعمیر شده و در جای خود محکم باشند. (نباید بیش از حد سفت شوند).
  • هر زمان که این شیلنگ ها برداشته می شوند، باید از یک واشر لاستیکی جدید در هنگام بازگرداندن آنها در جای خود استفاده کرد. اگر از واشر لاستیکی جدید استفاده نمی شد، مشکل می تواند واشر باشد.

نشتی آب ماشین لباسشویی

شیر ورودی آب

شیر ورودی آب را از نظر نشتی بررسی کنید. ممکن است زنگ زدگی یا رسوبات معدنی در داخل شیر ایجاد شود یا ممکن است معیوب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

مواد شوینده زیاد

اگر آب سخت دارید و از نرم‌کننده آب استفاده می‌کنید، ممکن است مشکل نشتی شما ناشی از کف‌کردن بیش از حد باشد. آب گرم و نرم نسبت به آب سرد و سخت از مواد شوینده کمتری برای تمیز کردن موثر استفاده می کند. کاهش میزان استفاده از مواد شوینده ممکن است مشکل کف کردن بیش از حد را از بین ببرد.

هنگامی که شما کف زیادی دارید و آنها “ریخته می شوند” ممکن است به نظر برسد که نشت دارید. با کاهش مقدار شوینده ای که استفاده می کنید می توان سرریز کف را برطرف کرد.

واشر درب (از جلو)

واشرهای بار جلو اغلب در اطراف آب بند درب نشتی ایجاد می کنند، زیرا این محل مشترک برای تجمع زباله است. با گذشت زمان، انباشته شدن به سطحی می رسد که درب نمی تواند به خوبی آب بندی شود و آب می تواند به بیرون نفوذ کند. به طور کلی، می توانید این مشکل را با تمیز کردن دقیق آب بند حل کنید.

پمپ تخلیه

پمپ های تخلیه دارای یک مهر و موم بر روی قرقره هستند که اغلب به دلیل سایش دچار نشتی می شود. بسیاری از پمپ‌ها با سوراخی طراحی شده‌اند که به آب اجازه می‌دهد تا با شروع از کار افتادن آب‌بند، آب چکه کند. بنابراین، چه مقدار کمی آب یا یک سیل در نزدیکی پمپ تخلیه خود پیدا کنید، ممکن است منبع نشتی را کشف کرده باشید. پمپ نیاز به بازسازی یا تعویض دارد.

زهکشی و شیلنگ

اگر هنگام شستشوی ماشین لباسشویی ال جی متوجه نشت متناوب شدید، ممکن است مشکل از محلول سفید کننده پلاستیکی باشد. سفید کننده یک ماده شیمیایی بسیار خورنده است و می تواند باعث ترک خوردن یا حتی شکستن قطعات پلاستیکی دستگاه پخش کننده سفید کننده شود. در این صورت نیاز به تعویض دارد.

استفاده از مقادیر زیاد سفید کننده کلر مایع می تواند اجزای فولاد ضد زنگ را سوراخ کند و زنگ بزند. استفاده از سفید کننده اکسیژن را در نظر بگیرید. برای ماشین لباسشویی ال جی شما سختی کمتری دارد، اگرچه باید توجه داشت که در روشن کردن رنگ سفید شما چندان موثر نیست.

وان

اگر وان علت نشت شما باشد، گزینه های شما محدود است. هنگامی که یک وان در اثر مالش در حالت عدم تعادل یا دلایل دیگر سوراخ ایجاد می کند، معمولاً بهترین انتخاب خرید یک واشر جدید است.

تعویض وان معمولا مقرون به صرفه نیست. با این حال، می توانید نشتی را با یک اپوکسی آب بندی کنید. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، ممکن است کمی زمان برای شما بخرد.

واشر وان

مهر و موم اصلی وان در جایی قرار دارد که وان بیرونی به گیربکس متصل می شود. اگر مشکوک هستید که این مشکل شماست، معمولاً بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید زیرا ممکن است کار بسیار دشواری باشد. ممکن است بخواهید مزایا و معایب تعویض مهر و موم را در مقابل خرید واشر جدید بسنجید.

گارانتی ماشین لباسشویی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفت =