نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی منبع تغذیه لپ تاپ

فهرست مطالب

راهکار رفع مشکلات منبع تغذیه لپ تاپ

عوامل خرابی منبع تغذیه لپ تاپ چیست؟ یک لپ ‌تاپ الجی دارای چندین مرحله «فقط شروع نمی‌شود» است. مشکل پیچیده تر می شود زیرا یک لپ تاپ الجی دارای دو منبع تغذیه است: وقتی AC در دسترس نیست، برق از باتری لپ تاپ الجی گرفته می شود. بنابراین بلافاصله می دانید که وقتی لپ تاپ الجی بلافاصله روشن نمی شود، مشکل منبع تغذیه دارید. اگر لپ تاپ الجی خراب به نظر می رسد، مشکل منبع تغذیه دارید. در اینجا نحوه عیب یابی آمده است:

منابع برق

  • بررسی کنید تا مطمئن شوید لپ تاپ الجی به برق وصل است.
  • بررسی کنید تا مطمئن شوید که باتری به درستی نصب شده است.
  • سعی کنید باتری را خارج کنید تا لپ تاپ الجی را فقط از برق متناوب AC استفاده کنید. اگر کار می کند، ممکن است باتری معیوب داشته باشید که نیاز به تعویض دارد.
  • اگر باتری دومی دارید، به جای آن از آن استفاده کنید.

آداپتورهای سیم AC

آجر برق روی سیم AC را بررسی کنید. آیا آداپتور مناسب لپ تاپ الجی شما است؟ سایر دستگاه‌های قابل حمل ممکن است آداپتورهای مشابهی داشته باشند، اما اگر با ولتاژ و آمپر لپ‌تاپ الجی شما مطابقت نداشته باشند، لپ‌تاپ الجی کار نمی‌کند. (نه این که تا به حال این اتفاق برای من افتاده باشد.)

 منبع تغذیه لپ تاپ

لامپ ها را بررسی کنید

هنگامی که لامپ برق لپ تاپ الجی روشن است، نشان می دهد که لپ تاپ الجی عمر کمی دارد. این بدان معنی است که سخت افزار لپ تاپ الجی تشخیص می دهد که قدرت دارد. مشکل ممکن است مربوط به سخت افزار لپ تاپ الجی باشد، نه منبع تغذیه.

هنگامی که لپ تاپ الجی شما دارای لامپ های جداگانه برای برق متناوب و باتری است، می توانید هر دو را بررسی کنید. اگر لامپ AC روشن می شود اما باتری روشن نمی شود، مشکل باتری است. هنگامی که لامپ باتری روشن است اما لامپ AC تاریک باقی می ماند، ممکن است آجر برق متناوب قطع شده باشد یا برق متناوب AC از دیوار خراب شده باشد یا ممکن است مشکل اتصال داشته باشید.

تست سخت افزار

اگر خود را از نظر فنی مهارت دارید، می توانید سخت افزاری را تست کنید. برای مثال، اگر لپ ‌تاپ الجی دارای درایوهای دیسک قابل جابجایی است، بررسی کنید که به درستی وصل شده‌اند: با خاموش شدن لپ‌تاپ الجی، درایوها را خارج کرده و دوباره در آن قرار دهید. همینطور برای کارت حافظه رایانه شخصی: لپ تاپ الجی را خاموش کنید، حافظه را بردارید و سپس حافظه را برگردانید.

لپ‌ تاپ الجی وقتی خراب هستند روشن نمی ‌شوند. من هم تلنگر نیستم: سخت افزار لپ تاپ الجی ممکن است خراب شود. قطعات الکترونیکی خراب توسط اکثر ضمانت‌ های لپ ‌تاپ الجی پوشش داده می‌ شوند. شما باید با تماس با سازنده لپ تاپ الجی پشتیبانی دریافت کنید.

ممکنه مربوط به نمایشگر باشه؟

کلید Caps Lock را فشار دهید. اگر برق دارید، با فشار دادن کلید، لامپ Caps Lock روی لپ ‌تاپ الجی روشن و خاموش می‌ شود. اگر اینطور است، ممکن است مشکل از نمایشگر باشد.

تنظیمات روشنایی نمایشگر لپ تاپ الجی را بررسی کنید. اگر سطح روشنایی بیش از حد کم شود، صفحه نمایش تاریک می شود، به خصوص در یک اتاق روشن یا در نور مستقیم خورشید. روشنایی را تا آخر زیاد کنید تا ببینید آیا صفحه نمایش می درخشد یا خیر.

یک مانیتور خارجی را به پورت مانیتور لپ تاپ الجی وصل کنید. اگر مانیتور خارجی کار می کند، مشکل فقط مربوط به نمایشگر لپ تاپ الجی است، نه آداپتور نمایشگر لپ تاپ الجی یا سایر سخت افزارهای داخلی. از آنجایی که لپ تاپ الجی و مانیتور یکسان هستند، تعمیر مانیتور (یا آداپتور نمایشگر) مستلزم تعویض اجزای اصلی لپ تاپ الجی است. باید لپ تاپ الجی را برای تعمیر به نمایندگی برگردانید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =