نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بک لایت در تلویزیون

فهرست مطالب

بک لایت در تلویزیون چیست ؟

نوری در پس زمینه که توسط یک سری لامپ های ال ای دی برای روشن شدن صفحه نمایش تلویزیون استفاده می شود را بک لایت می گویند. نوع لامپ های به کار رفته در هر مدل از تلویزیون ها متفاوت است و در صورت تعمیر و یا تعویض آن ها لازم اسن از نمونه اورجینال آن استفاده شود. شاید یکی از راه های تست خرابی بک لایت ها به شما در تشخیص درست کمک کند. شما می توانید با استفاده از یک چراغ قوه هنگامی که تصویر تلویزیون به طور کامل سیاه شده است تست خرابی بک لایت را انجام دهید.

چراغ قوه را به تلویزیون نزدیک کنید و نور را به صورت مورب به تلویزیون بتابانید اگر قسمتی از تصویر را مشاهده کردید می توانید از خرابی بک لایت مطمئن شوید و برای تعویض بک لایت ها اقدام نمایید در غیر این صورت باید به دنبال علت باشید و موارد دیگر را بررسی نمایید. به هنگام خرید بک لایت توجه داشته باشید که چند مورد در قیمت بک لایت تاثیر گذار است. بک لایت ها بسته به مدل تلویزیون و جنس بک لایت ها قیمت های متفاوتی دارند شاید بهتر است برای خرید بک لایت جدید از شرکت های تعمیراتی معتبر بخواهید تا برای بررسی دستگاه شما مراجعه نمایند.

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی

شاید بتوان گفت یکی از شایع ترین دلایل خرید مجدد تلویزیون نداشتن تصویر در تلویزیون باشد اگر تلویزیون ال جی دارید و به دنبال علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی هستید با ما همراه شوید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هنگام تماشای یک برنامه تلویزیونی به طور ناگهانی تصویر تلویزیون سیاه شود و دیگر نتوانید از تلویزیون استفاده کنید در این شرایط طبیعتا صدای تلویزیون به گوش می رسد اما از تصویر خبری نیست! تلویزیون بدون نمایش تصویر عملا بلا استفاده می باشد و باید برای تعمیر آن بلافاصله دست به کار شوید.

همیشه یکی از مهم ترین دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی خرابی بک لایت ها عنوان شده است که معمولا در تلویزیون های ال جی این اتفاق بعد از 3 الی 5 سال رخ می دهد به دلیل استفاده از لامپ های ال ای دی در تلویزیون می توان دلیل سیاه شدن تصویر را تمام شدن عمر لامپ های ال ای دی دانست. البته لازم است بدانید گاهی اوقات نوسانات برق می تواند علت اصلی خرابی بک لایت ها باشد. شاید بهتر است قبل از آنکه دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی را بررسی نماییم با قطعات به کار رفته در تلویزیون بیشتر آشنا شویم.

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی

اگر مشکل از بک لایت نباشد باید به دنبال دیگر دلایل باشید همان طور که می دانید پیکسل ها در تلویزیون به صورت گروهی و توسط ترانزیستورها کنترل می شوند و هر یک از آن ها از 3 ساب پیکسل برای ایجاد رنگ تشکیل شده اند اگر یکی از این پیکسل ها و یا بخشی از آن بسوزد شما دیگر تصویر تلویزیون را نمی توانید مشاهده کنید. البته باید بگوییم در تلویزیون های امروزی که از تکنولوژی OLED و SUHD استفاده شده است این مشکل بسیار کاهش یافته است.

و اما یکی دیگی از دلایل سیاه شدن تلویزیون خرابی پنل می باشد که همیشه عنوان کرده ایم از قسمت های با ارزش در تلویزیون محسوب می شود. شاید باید بپذیریم که پنل ها در تلویزیون عمر مشخصی دارند و با تمام شدن عمر پنل باید از تلویزیون دیگری استفاده کنیم همان طور که می دانید استفاده طولانی مدت از تلویزون می تواند یکی از دلایل خرابی پنل باشد که این موضوع می تواند ابتدا با لکه های سیاه و یا خطوط افقی همراه باشد و بعد از مدتی تمام صفحه نمایش تلویزیون را شامل شود.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =