نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفر تا صد تنظیم و راه اندازی ماهواره یاهست و هاتبرد در تلویزیون ال جی

فهرست مطالب

آیا با نحوه تنظیم ماهواره یاهست در تلویزیون ال جی رسیوردار آشنایی دارید؟ اگر پاسختان به این سوال منفی است، پیشنهاد میکنیم این مقاله از نمایندگی الجی را از دست ندهید. تا همین چند سال اخیر مردم باید برای دسترسی به شبکههای خارجی مانند BBC، ماهواره یا رسیور جداگانه خریداری کنند. نصب تجهیزات ماهواره از جمله دیش دردسرهای زیادی برای صاحب دستگاه به وجود میآورد. خبر خوب اینکه امروزه اغلب تلویزیونهای هوشمند مانند محصولات ال جی، به رسیورهای داخلی دسترسی دارند. به این ترتیب شما میتوانید به راحتی با یک آموزش راه اندازی ماهواره تلویزیون ال جی، بدون دردسر به شبکههای خارجی دسترسی داشته باشید.
برای دسترسی به شبکههای خارجی تنها کافیست تنظیمات ماهواره را با توجه به مدل تلویزیون خود انجام دهید. این کار اصلا سخت نیست و به راحتی در چند دقیقه انجام میشود.

نحوه تنظیم ماهواره یاهست در تلویزیون ال جی رسیور دار
نحوه تنظیم ماهواره یاهست در تلویزیون ال جی رسیور دار

آموزش راه اندازی تلویزیون رسیوردار ال جی

بعد خرید تلویزیون هوشمند لازم است آن را به صورت دستی تنظیم کنید. بعد انجام این کار نوبت به راه اندازی ماهواره تلویزیون ال جی میشوید. این نکته را فراموش نکنید اگر اولین بار است به طور مستقیم از تلویزیون هوشمند خود استفاده میکنید، لازم است ابتدا تنظیمات آن را به صورت دستی انجام دهید در غیر این صورت کافیست وارد تنظیمات دستگاه خود شده و رسیور را فعال کنید.

نحوه تنظیم ماهواره هاتبرد در تلویزیون ال جی رسیور دار
نحوه تنظیم ماهواره هاتبرد در تلویزیون ال جی رسیور دار

نکتهای که باید در نظر داشته باشید این است که تنظیم تلویزیون رسیوردار ال جی با توجه به موقعیت مکانی شما متغیر است. تمام تنظیمات مربوط به رنگ، منو و فونت کاملا سلیقهای انجام میشود. به طور کلی برای راه اندازی ماهواره تلویزیون ال جی باید مراحل زیر را به دقت و مو به مو انجام دهید:

انتخاب کشور و زبان

قبل هر چیز باید زبان و کشور خود را در تلویزیون ال جی مشخص کنید. برای این کار وارد تنظیمات شده سپس در گزینه اول محل زندگی و در گزینه دوم زبان تنظیمات را انتخاب کنید.

انتخاب شبکه وای فای و اتصال

شبکه وای فای خود را انتخاب کرده و رمز عبور را وارد کنید. اگر دوست ندارید در حال حاضر به اینترنت وصل شوید، از گزینه skype استفاده کنید.

انتخاب روش نصب تلویزیون رسیوردار ال جی

اگر قصد دارید تلویزیون خود را روی کابینت، زمین یا مبلمان منزلتان نصب کنید، گزینه Stand به معنای ایستاده را انتخاب کنید اما اگر تلویزیون ال جی شما روی دیوار نصب شده، گزینه Wall mount به معنای پایه دیوار را انتخاب کنید.

انتخاب نحوه دریافت کانال

در این مرحله نوبت به نحوه دریافت کانال میرسد. اگر قصد دارید از شبکههای خارجی استفاده کنید، باید گزینه ماهواره را انتخاب کنید.

نحوه جستجوی کانالهای تلویزیون

بعد انجام مراحل بالا در این مرحله یک پیغام روی صفحه نمایش تلویزیون خود مشاهده میکنید که از شما میپرسد چگونه باید کانالها را جستجو کند؟ اغلب تلویزیونها جستجوی کانال را به روش دیجیتال انجام میدهند اما در برخی موارد مشاهده شده تلویزیونهای رسیوردار ال جی کانالها را به صورت آنالوگ هم جستجو میکنند. بعد انتخاب یکی از گزینههای دیجیتال و آنالوگ روی گزینه Next کلیک کرده و تا پایان فرآیند منتظر بمانید. در انتها گزینه Done را فشار دهید.
اگر با انجام مراحل بالا، ماهواره تلویزیون شما هنوز فعال نشده بود، با مراجعه به صفحه نمایندگی الجی، با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا در اسرع وقت راهنماییهای لازم برای تنظیم ماهواره تلویزیون ال جی را انجام دهند.

تنظیم ماهواره تلویزیون ال جی
تنظیم ماهواره تلویزیون ال جی

آموزش تنظیم ماهواره در تلویزیون الجی

آیا با نحوه اتصال ماهواره به تلویزیون ال جی آشنایی دارید؟ برای راه اندازی ماهواره تلویزیون ال جی ابتدا باید رسیور تلویزیون هوشمند خود را فعال کنید. اگر رسیور داخلی را انتخاب کنید، امکان دسترسی به شبکههای مختلف برای شما فراهم میشود. شما میتوانید با مراجعه به منوی تنظیمات، نوع ماهواره خود را انتخاب سپس تنظیمات مربوط به کانال یابی را برای آن انجام دهید.

تنظیم ماهواره یاهست در تلویزیون ال جی رسیور دار

پیچیدگی نحوه تنظیم ماهواره یاهست در تلویزیون ال جی رسیوردار نسبت به تلویزیونهای دیگر بیشتر است. در تلویزیونهای قدیمی ال جی خبری از ماهواره یاهست نیست. برای تنظیم ماهواره یاهست باید در منوی تنظیمات گزینه other به معنای سایر را انتخاب کنید.
1- ابتدا وارد تنظیمات تلویزیون خود شده سپس روی گزینه program mode کلیک کرده و آن را در حالت satellite به معنای ماهواره قرار دهید.
2- وارد تنظیمات ماهواره یا satellite setting شده و روی گزینه other کلیک کنید.
3- در پنجره باز شده سوئیچ را تغییر دهید.
4- در این بخش امکان افزودن فرکانسها وجود دارد.
5- در بخش جستجوی دستی، فرکانسها را از مرحله قبل وارد کنید.
راه سادهتر این است که روی گزینه auto tuning کلیک کنید تا بدون نیاز به تنظیمات دستی، فرکانس کانالها برای شما جستجو شوند. اگر مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید، در این مرحله شبکههای مسیر یاهست برای شما فعال میشوند. با مراجعه به صفحه تعمیر تلویزیون الجی میتوانید اطلاعات دقیق تری در این زمینه به دست بیاورید.

 

راه اندازی ماهواره تلویزیون ال جی
راه اندازی ماهواره تلویزیون ال جی

آموزش نحوه تنظیم ماهواره هاتبرد در تلویزیون ال جی رسیوردار

خبر خوب اینکه نحوه تنظیم ماهواره هاتبرد در تلویزیون ال جی رسیوردار به سختی روش یاهست نیست. برای این کار کافیست مراحل زیر را انجام دهید:
1- ابتدا وارد منوی تلویزیون هوشمند خود شوید.
2- وارد بخش تنظیمات تصویر شوید.
3- در تنظیمات تصویر دنبال گزینههای «تنظیمات ماهواره» یا «تنظیمات سیگنال» باشید.
4- بعد انجام مراحل بالا، تلویزیون شروع به جستجوی ماهواره مورد نظر خواهد کرد. در این مرحله باید صبر کنید تا جستجو تمام شود.
5- با اتمام مراحل جستجو، یک فهرست از ماهوارههای موجود نمایش داده میشود. در این شرایط باید دنبال ماهواره هاتبرد باشید.
به همین راحتی میتوانید به شبکههای ماهواره هاتبرد در تلویزیون ال جی دسترسی داشته باشید. سوال اغلب کاربران از کارشناسان ما در نمایندگی الجی این است که ماهواره بدر را در تلویزیون ال جی چگونه باید راه اندازی و تنظیم کنیم؟ باید بدانید نحوه راه اندازی ماهواره بدر مشابه ماهواره هاتبرد است با این تفاوت که در مرحله 5 باید دنبال ماهواره بدر باشید.
تنظیم ماهواره در تمام مدلهای تلویزیون ال جی به صورت ثابت انجام میشود. برای مثال تنظیمات ماهواره تلویزیون ال جی نانو 80 تفاوت چندانی با تنظیمات تلویزیون ال جی رسیوردار 49 ندارد. با این حال برای اطمینان از صحت انجام مراحل، بهتر است دفترچه راهنما را یکبار مطالعه کنید.

نحوه اتصال ماهواره به تلویزیون ال جی
نحوه اتصال ماهواره به تلویزیون ال جی

نحوه ویرایش کانالهای ماهواره در تلویزیون ال جی

چگونه کانالهای ماهواره را در تلویزیون الجی ویرایش کنیم؟ برای این کار وارد لیست شبکهها شده سمت چپ مورد اول یعنی Guide را انتخاب کنید.
در منوی باز شده گزینه Programme Manager را انتخاب کنید. در این مرحله اولین گزینه یعنی Edite All Programmes را انتخاب کنید. گزینه Select All را از بین لیست شبکهها انجام دهید. 4 گزینه زیر در ویرایش کانالهای ماهواره به شما کمک میکنند:
1- رنگ زرد Move برای جابهجایی
2- رنگ آبی Edit Programme یا ویرایش برنامه
3- سبز Skip پریدن
4- قرمز Lock قفل کردن
در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی درباره نام ماهواره یاهست در تلویزیون ال جی همچنین روشهای راه اندازی و نصب ماهواره در این تلویزیونهای هوشمند را آموزش دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه اندازی و نصب سایر لوازم جانبی تلویزیون مانند سینما خانگی همچنین آشنایی با مشکلات و راههای رفع آنها میتوانید به صفحه تعمیر سینما خانگی الجی مراجعه کنید. در مقالههای بعدی همراه ما باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

15 دیدگاه دربارهٔ «صفر تا صد تنظیم و راه اندازی ماهواره یاهست و هاتبرد در تلویزیون ال جی»

  1. جبرائیل علی زاده

    سلام ، خسته نباشید لطفا نحوه ضبط تلویزیون رسیودار ال جی مدل راهنمائی فرمائید. LA47

  2. سلام من مدل uf 770 دارم اما هر کاری میکنم در سرچ کانال یابی گزینه ماهواره نمیاد اما در پشت تلویزیون دارای ورودی انتن ماهواره هست چکار کنم فعال بشه

  3. سلام میتونم دفترچه راهنمای راه‌اندازی رسیور تلویزیون ال‌جی مدل EG9A7V را تهیه کنم مثلا نمیدونم چطور کانال اضافی رو پاک یا دیلیت کنم ممنون میشم راهنمایی کنید.

  4. کد روی کارت باید کجا وارد کنم ؟!
    هیچ منویی پیدا نکردم و در هیچ قسمتی نبود، کل سایتای داخل و خارجو گشتم هیچ راهنمای نبود که نبود؟!

  5. سلام
    Sm 8100nanocell دارم
    برای باز کردن شبکه های کارتی ماهواره چکارکنم؟؟
    جای کارت نداره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 2 =