نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هزینه تعمیر تلویزیون LCD

فهرست مطالب

اکثر کاربران فکر می کنند که هزینه تعمیر تلویزیون LCD بسیار بالا بوده و خرید تلویزیون جدید گزینه خوبی است. درحالی که این موضوع در اکثر موارد درست است، اما برخی موارد هم هستند که هزینه کردن برای تعمیر تلویزیون LCD ممکن است ارزشمند باشد. در اینجا روشهایی ارائه شده که کمک می کند چه کاری برای تعمیر تلویزیون و یا خرید تلویزیون جدید باید انجام بدهید.

گفتن هزینه تعمیر تلویزیون LCD مهارت می خواهد، هرچند هزینه بستگی به میزان خرابی آن دارد. سازندگان مختلف قیمتهای مختلفی می دهند، که در اینصورت تشخیص هزینه مشکل می شود. هزینه کار نیز بستگی به پیچیدگی دستگاه تلویزیون دارد و باید متغیر باشد. تمامی اینها در صورتحساب نهایی که شما پرداخت می کنید مشخص می شوند. از اینرو، آنچیزی که در اینجا مهم است تشخیص مشکل می باشد و باید تخمین بزنیم که آیا هزینه تعمیر تلویزیون ارزش دارد یا خیر. برای مشکلات ساده مانند تعویض چراغ پشت صفحه، امکان تعویض وجود دارد هرچند هزینه تعویض آن حدود 85 دلار با هزینه دستمزد می باشد. اگر شما ماهر باشید و تمام خطرات را قبول کنید، در اینصورت شما می توانید چراغ پشت صفحه را با هزینه ای کمتر از 20 دلار تعویض کنید. مادربرد یک قطعه بسیار گران است. این هزینه می تواند به بالای 300 دلار برسد و بستگی به تلویزیون شما دارد که چقدر قدیمی است. یک نمونه دیگر اینست که وقتی پنل LCD باید تعویض شد شما باید انتخاب کنید که آنرا تعمیر کنید یا تلویزیون جدید بخرید. هزینه های آن بیشتر از نیمی از قیمت تلویزیون است و هرگز ارزش تعویض ندارند. راحت تر اینست که تلویزیون قدیمی را با تلویزیون جدید تعویض کنید.

سایر مشکلاتی مانند اینکه اسپیکرها کار نمی کنند، صدا نیست، ریموت کار نمی کند، یا سنسور IR بایستی تعویض شوند، همگی توسط متخصصین انجام می شوند و زیاد هزینه ندارند. بیشتر هزینه ها مربوط به دستمزد می شود. بنابراین اگر مشکل زیاد حاد نبود، شما می توانید آنها به کمک یک متخصص در خانه انجام دهید. اگر نیاز بود تا دستگاه را دور اندازید، در اینصورت می توانید یک تلویزیون جدید چند میلیون تومنی را بخرید که جدیدترین تکنولوژی را داشته باشد. هر جایی را برای تعمیر کردن انتخاب نکنید که معتبر نیستند.

مشکلات اصلی تعمیر تلویزیون ال سی دی

زمانی که بالای ده میلیون تومان برای خرید LCD گران هزینه می کنید، به فکر هزینه تعمیر آن نیز باشید. با اینحال، بعضی از مشکلات LCD در خانه حل حل می شوند، بدون اینکه مهارت خاصی داشته باشید. پیکسلهای ضعیف را درنظر بگیرید. در اکثر موارد، پیسکسهای ضعیف همان پیکسلهای ساده هستند که استوک شده اند، و یا به اندازه کافی قدرت ندارند. این مورد می تواند به چندین روش رفع شود. ساده ترین آنها اینست که با مداد بدون نوک به پیکسلهای ضعیف یا با استفاده از DVD تنظیم کننده پیسکل به آرامی ضربه بزنید. اگر از روش مدادی استفاده می کنید، باید دقت کنید، زیرا فشار زیاد می تواند به پنل LCD ضربه بزند که تعویض آن بسیار گران خواهد بود. سایر مسائل مرتبط با تصویر فازی، صدای بد، تصویر بد، و غیره نیز می توانند به راحتی حل شوند، قبل از آنکه به متخصصان تماس بگیرید. این مسائل معمولا موجب تنظیمات بد، سیم کشی نادرست و یا اتصالات ضعیف با اتصالات HDMI می باشند. اگر این راه حلهای ساده مشکلات شما را حل نکردند، احتمالا برخی قطعات باید تعویض شون و هزینه بالایی دارند.

نکاتی برای تعمیر تلویزیون LCD

به حقایقی مانند دوره گارانتی تلویزیون LCD قبل از اینکه تصمیم به تعمیر آن بگیرید باید دقت کنید. اگر مشکل مربوط به چراغ پشت صفحه و یا تصویر نامشخص باشند، سپس فروشنده تلویزیون شما می تواند اینکار را در صورت وجود گارانتی به رایگان انجام دهد. با اینحال، اگر صدمه بموجب نگهداری نادرست باشد و از دستورالعملها مطابق با کتابچه تلویزیون پیروی نکرده باشید، در اینصورت باید به دنبال متخصصانی باشید که بتوانند تلویزیون را تعمیر کنند. اکثر سازندگان زمانی که شما تلویزیون LCD می خرید، آن را گارانتی می کنند که معمولا حدود 15% تلویزیون هزینه دارد و توصیه می شود که هنگام خرید اینکار را انجام دهید. بیش از 15% هزینه کردن در زمان خرید می تواند بعدا برای شما سودآور باشد. مطمئن شوید که تلویزیون شما گارانتی باشد، در غیر اینصورت ممکن است ضرر زیادی به شما برساند. هرگز سعی نکنید تلویزیون LCD را در خانه بدون حضور متخصص تعمیر کنید، مگر اینکه 100% بدانید مشکل آن کجاست، و بدون حل مشکل قطعات آنرا تعویض نکنید.

باید بدانید که متوسط عمر LCD ها حدود 20 سال یا 40 هزار ساعت است. اگر تلویزیون شما نسبتا جدید است و مشکل دارد، ممکن است تعویض آن باعث حل مشکل نشود. در تلویزیونهای قدیمی، تعویض یک گزینه خوب است، همچنانکه شما همان قیمت تعویض را برای خرید تلویزیون جدید می پردازید. با اینحال، برای افرادی که دستگاههای جدیدتر دارند، روزنه امید اینست که پس از تعمیر، تلویزیون LCD می تواند 10 سال یا بیشتر عمر کند، بنابراین چیزی از دست نمی دهید. درحالیکه هزینه باید عامل اصلی و موثری در تصمیم گیری شما برای تعمیر یا تعویض آن باشد، به سن تلویزیون قبل از انجام تصمیم گیری خود دقت نمایید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + یک =