نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تعمیر تلویزیون

فهرست مطالب

دستورالعمل تعمیر تلویزیون بیان می کند که چگونه تلویزیون یک صفحه تخت یا لامپ دار کار کرده، چه چیزی اغلب درست کار نکرده، چگونه مشکل تلویزیون را تشخیص داده، و چه قطعات و ابزارهایی را باید تعمیر کرد. سپس دستورالعملهای ساده ای در خصوص نحوه سرویس تونر مکانیکی، نحوه تست و تعویض اجزای الکترونیکی ارائه می شوند. قبل از تماس با خدمات تعمیرات تلویزیون، چیزهایی وجود دارند که خود شما می توانید هزینه تعمیر فنی را حذف یا کاهش دهید. از نکات این دستورالعمل برای تعمیر تلویزیون صفحه تخت و تعمیر تلویزیون لامپ دار استفاده می شود. این راهنما به سایر دستورات برای بررسی مشکلات رایج مانند تعمیر سیم برق، تعمیر منبع برق، تعمیر ریموت کنترل و غیره نیز اشاره می کند.

نحوه کار کردن تلویزیون

گیرنده تلویزیون یک دستگاه الکترونیکی است که سیگنالهای صوتی و تصویری را از آنتن، کابل / ماهواره، یا ویدئو پلیر و مبدلها می گیرد و سیگنالها را به صدای قابل شنیدن و پرتوهای نوری قابل دید تبدیل می کند. گیرنده تلویزیون، تصویر را بصورت خطوط افقی در نمایشگر نمایش می دهد. هر خط شامل یک سری نوارهای قرمز، سبز و آبی است. در فاصله دید، خطوط و نوارها ادغام شده و ما تصویر تندی را با رنگ کامل می بینیم. تلویزیونهای مدرن بر اجزای الکترونیکی نیمه هادی تکیه دارند که باید توسط یک تکنسین ماهر خدمات رسانی شوند.

هشدار: برای تعمیر تلویزیون صفحه تخت، ابتدا راهنما را خوانده تا علت و راه حل احتمالی را پیدا کنید. هرچند مشکل می تواند مربوط به یک تنظیمات ساده باشد که خودتان می توانید رفع کنید. در غیر این صورت آن را به نمایندگی یا سرویس کار مجرب بسپارید.

چه چیزی می تواند موجب خراب شدن تلویزیون شود؟

اکثر مشکلاتی که شما می توانید تعمیر کنید، ناشی از اتصالات ضعیف یا تنظیمات نادرست می باشند. تلویزیونهایی که از حدود سال 1990 ساخته شده اند، اغلب با ریموت دستی و فرمانهای اسکرین تنظیم شده اند. تنظیمات دقیقتر را می توان با تکنسین خدمات تلویزیون انجام داد. مشکلاتی که ناگهان پدید می آیند شامل قطعه معیوب، ضربه زدن، لرزش، یا گرمای زیاد می باشند. کیفیت تصویر و صدا با توجه به طول عمر بالا به تدریج کاهش می یابند.

چگونه می توانم مشکل تلویزیون را تشخیص دهم؟

چیزهای زیادی هستند که شما می توانید قبل از تماس با مرکز خدمات انجام دهید. ابتدا، کانال را تغییر داده و یا چند ساعت منتظر باشید. کتابچه راهنما را خوانده و مطمئن شوید که کنترلها به درستی تنظیم شده اند. مطمئن شوید برق به منبع برق وصل بوده و سیم برق را تست کرده. علاوه براین، ریموت کنترل را چک کنید.

اکثر تلویزیونها دارای تنظیمات برای روشنی، رنگ، و صدا هستند. برای راهنمایی تنظیمات به کتابچه راهنما رجوع کنید.

  • اگر لکه های رنگی در تصویر وجود دارد، معمولا بموجب مغناطیسی شدن قطعات فلزی یا لامپ تصویر تلویزیونها می باشد. اکثر دستگاهها دارای قطعه ای برای مغناطیس زدایی هستند. دستگاه را برای یک تا دو دقیقه روشن کرده، سپس آنرا خاموش نمایید. چندین بار به فاصله نیم ساعت اینکار را تکرار کرده و اگر بد کار کرد، لامپ تصویر با کار کردن کویل پاک کننده مغناطیسی (در فروشگاههای قطعات الکترونیکی موجود بوده) در لامپ با وجود خاموش بودن دستگاه باید مغناطیس زدایی شود.
  • اگر مناطق روشن تصویر به رنگ نقره ای بوده و جزئیات نامشخص بودند، لامپ تصویر معیوب است. زمانی که روشنایی در سطح پایین است، تصویر عادی اما کند است. با زیاد کردن روشنایی، جزئیات در نواحی سفید از بین می روند. تصویر ممکن است پس از روشن ماندن دستگاه به مدت یک ساعت یا بیشتر بهبود یابد، اما در نهایت باید لامپ را عوض کرد.

نکته: طول عمر تلویزیون چقدر است؟ متوسط عمر تلویزیونها بستگی به به میزان استفاده (8 ساعت یا بیشتر در روز) 3 تا 8 سال است. اکثر تلویزیونها حدود 5 سال عمر می کنند. اما بسیاری از دستگاهها هنوز نیز بالای 15 سال کار می کنند. قبل از اینکه برای تعمیر تلویزیون هزینه زیادی کنید، قیمت دستگاه جایگزین را چک کنید. با بهبود تصویر و صدای تلویزیون می توان به آینده تلویزیونها امیدوار بود.

برای تعمیر تلویزیون به چیزی نیاز است؟

قطعات جایگزین از سازنده، فروشندگان بازارگرمی، و فروشگاههای الکترونیکی محلی در دسترس هستند. ابزارهایی که برای تعمیر تلویزیون نیاز دارید عبارتند از:

  • پیچ گوشتی
  • آچار فرانسه
  • تونر (تنظیم کننده) یا پاک کننده الکترونیکی

مراحل تعمیر تلویزیون چیست؟

به دستورالعمل فیوز و دستورالعمل کنترل دستگاه برای اطلاعات در خصوص تست و تعویض اجزای برقی رجوع کنید.

سرویس تونر مکانیکی تلویزیون (تونرهای نیمه هادی باید بطور حرفه ای سرویس شوند):

  • برداشتن صفحه فلزی که از تونر حفاظت کرده، در اصل به جلوی محفظه وصل است.
  • تمیز کردن اتصالات، به دقت بر روی آنها با تونر یا پاک کننده الکترونیکی اسپری زده، سلکتور کانال را چرخانده تا پاک کننده بر روی اتصالات پخش شود.
  • اگر به تعویض نیاز بود، شما ممکن است دستگاه را پاک کنید تا آنرا بردارید.

نکته: تلویزیونهای قدیمی دارای لامپهای خلا بجای اجزای نیمه هادی هستند. شما می توانید آنها را از طریق فروشندگان قطعات مجاز و فروشگاههای بزرگ الکترونیکی بخرید.

در صورتی که برند تلویزیون شما LG است، می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون ال جی شرکت ایران سرویس بهره ببرید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =